2011. április 14., csütörtök

11. Malvinka

Gergő mit nézett a vízben?     Lauren M Bordes


Ez a tündérkeresztanya kié?

Főkötős hölgy képmása
Ismeretlen osztrák festő

Pintyőke


A skatulyát az én karomra húzta, aztán ballagtunk egymás mellett apró léptekkel az üres utcákon. Néha meg-megráztam a skatulyát , csörög-e benne a kincs. Nem csörgött, csak zizegett.
Keskeny pallón mentünk át egy folyócska felett, a tündér azt mondta, jól megfogjam a kezét, hogy le ne csússzak. Jól átfogtam a markommal a vézna, finom ujjacskát, s éreztem, hogy a az egyik ujján keményebb a köröm, mint a többin.

Mi volt az? Minek gondolta Gergő?


Meluzína egy régi legenda tündére, akinek szombatonként kígyófarkú képében kellett élnie. Titkát kileste a férje s ezért neki el kellett hagyni a családját. De ő, ha valami vész fenyegeti leszármazottait segítségükre siet.

(Melusine gyönyörű tündér. Történetének egyik legnevesebb írásba foglalója, egyszersmind „továbbfejlesztője" Jean d’Arras párizsi könyvkereskedő volt, aki terjedelmes művét – tudjuk róla ezt is – 1393. augusztus 7-én fejezte be. A rengeteg mellékepizódot tartalmazó – ahogy szerzője nevezi – „igaz história" mitikus gerincét az alábbiak szerint lehet felvázolni: Elinas skót király ... )


Egy mai sublótocska kalitocskával.





Sült libamáj

Gyűszű


Mi a tizenhárom?


Malvinka nem ismerte Meluzína történetét.



Titkos ajtó

Mit tartott itt Malvinka?


 Erdei tündér

Liliom

Csak egy plusz kép: A legenda szerint ebből a burgundiai várból kellett Meluzínának elrepülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...