2011. április 1., péntek

6. A gyémántcserép

Kalendárium - Az év napjait jelölő, s azokhoz olvasmányokat csatoló könyv.

1854-től 1922-ig megjelenő képes, ismeretterjesztő  hetilap

Lehet. hogy ezen a padláson is vannak valahol könyvek.
Szalay-Baróti: A magyar Nemzet Története -
1896-os kibővített milleneumi kiadás 4 kötetben.

Igazi históriás könyv.

Vándordiák

Galambdúc = bug


Galambbugos székelykapu


Palánk = deszkapalánk = deszkakerítés


Székely Olga - Palánk

Miért nem passzol ez a kép pontosan?

Fekete kakas
Mit is kürtölt világgá?


Az ezeregyéjszaka mai kiadása

A gyémántcserépben ki mesél kinek?
Geiger Richárd - Nagyapa mesél
Aladdin a kincses barlangban.

Ha megnéznéd az egészet diafilmen - íme:

http://users.atw.hu/virag50/regi_honlapom_mesei/aladin.html


Tarsoly = övre akasztható táska,
régen a tűzszerszámot tartották benne.
Ez egy igazi csiszolt gyémánt. 16 millió 200 ezer dollárért kelt el.


"Hát ahogy hull kifelé a korpa, egyszer csak csendül, koppan valami a téglán. Utánakapok, fölemelem - úgy tündöklik, hogy majd kiveri a szememet.
- Nini! Gyémánt! - sikoltottam el magamat, s beletörülgettem a kincsemet az ingecském ujjába.
Közelről nem ragyogott úgy, de ha napnak tartottam gyönyörűen szórta a szikrát...
Ész nélkül futottam le a padlásról a malomház elé, s a gilicetövisbokrok mögé bújva a szememhez emeltem a gyémántcserepet.
- Hiszen ez Tündérország, ami ezen keresztül látszik - hebegtem elámulva. "
Én a kaleidoszkópomat nézegettem hasonló csodalátással. Biztos nektek is tetszik.

A kaleidoszkóp felépítése

Az egymással szöget bezáró tükrök nemcsak a közéjük helyezett tárgy képét mutatják, hanem visszatükrözik a másik tükör által létrehozott képet is. (A szerelést fekete szigetelőszalaggal végezzétek.) Ezt a képet a másik tükör újfent visszatükrözi, és így tovább...  szép, szabályos, szimmetrikus ábrát kapunk, ha belekukucskálunk. A minták miden mozdulatunkra változni fognak.


Búzakorpa = a búza héja
Partifecskék


Kutyatej




Szent István Bazilika a fővárosban

Elég sok kőszent van benne.

Oltárkép


Egy öreg harangozó


150 éves a Szent István Bazilika harangja


Leveli béka, ahogy közelről láthatnád


Leszállnak az angyalok




Krajcárok






" És szórta, szórta Istenke a pénzeket, és egyre csak szomorúan nézett maga elé. Csak akkor kezdett mosolyogni, mikor az én gyémántom a kezébe került.
- Tudtam én ezt! - csattantottam tapsra két tenyeremet, de csak csendesen, mint mikor a liliomok szirma összeütődik a szélben.
- Ezt elteszem - mondta mosolyogva az úr, és elrejtette az ajándékot a kék palástja alá.
És attól a mosolytól egyszerre szivárványszíne lett az éjszakának, egészen olyan, mint amilyent az én gyémántom szokott mutatni, És elmosolyodott az egész templom, mosolyogtak a kőangyalok is, és megcsóválták a mindig merev fejüket, és láttam, hogy még Gáspár harangozó is mosolyog álmában. És mosolyogtak az angyalkák is, mikor megszólaltak:
- Hiszen csak hitvány üvegdarab az, Urunk!
- De gyémántszív adta! - csengett az Isten szava, és egyszerre olyan világos lett az egész templom az Úr kebelén nyugvó üvegdarabtól, hogy be kellett hunynom a szememet."












 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...